Monday 9 December 2019

Selipar dan kami sekeluarga

Assalamualaikum.

Harini nak cerita pasal selipar. Ahhh takde benda lain ke nak cerita? ehhh apa salahnya jadikan selipar satu entry dalam blog ni., memandangkan selipar juga menjadi sebahagian dari setiap manusia di seantero dunia. hehehe.

Kami bukan dari golongan have have untuk ada 3 4 selipar dalam satu masa. Kami cuma rakyat marhein yang boleh dikatakan miskin bandar. huhuhu

Selipar baru cuma akan berganti kalau selipar sedia ada sudah tahap tak boleh pakai. Baru ni selipar anak aku si mirza yang dia pakai since umur dia baru nak masuk 3 tahun . sekarang mirza dah 4 tahun. Mirza pakai selipar dia sampai 7.12 kemarin. Genap umur dia 4 tahun. Memang lunyai selipar tu. 

Aku memang dah ada niat nak ganti yang baru lepas nampak tapak selipar dia koyak. Setiap kali keluar pergi beli barang dapur aku tengok selipar untuk dia. Selipar kalau elok sikit harga punyalah bapakk mahal giler. Bila harga tak mampu milik tu fikir 2 kali gak nak beli yang baru.

Kebetulan masa nak pergi pasar malam hari tu selipar dia putus, nasib jumpa orang jual selipar getah yang sedap di pakai untuk mirza. Tengok harga rm10 je. Ape lagi aku suruh je laki aku beli. Tak yah pikir dah.  Seo belilah selipar superman untuk dia. Punya la seronok dapat selipar baru. huhuhu sian dia mak ayah bukan keje cop duit senang2 nak keluar belanja gitew je.

Lepas beli selipar mirza bapaknye pulak beli selipar baru, sambil angkat selipar yang dia tengah pakai tunjuk kat aku. Ohh selipa laki aku pun dah nak terbelah dua. wakakakak.. hahaha belilahhhh lagi sepasang untuk ayahnya.

Aku tak beli pun selipar baru sebab selipar aku yang beli tahun lepas elok lagi. tunggu lunyai baru ganti hehehe.

Aku memang tak suka nak membeli kalau takde keperluan sebab duit tu simpan lagi bagus. Tapi tu la duit ni datangnye sekajp habis pun sekejap huhuhu.. walaupun kau tak nak membazir, sebolehnya tetap nak berjimat dia tetap meninggalkan kita. huaaaaaaaaaaaaaaaaa nangisss hehehe.







ini selipar aku yang beli tahun lepas. Tahun lepas tengah jalan2 kasut aku putus kebetulan ada kedai kasut kat depan aku. Terus beli. RM25. Sekali aku jalan kat tingkat bawah. ada lagi kedai kasut harga rm20 je.. kambingg betull la. huhu


selipar baru apaknya. RM13


selipar baru dak mirza; Superrrmannnnnn rm10.


nahhh ni dia seliapar lama dak mirza yang dah lunyaii. selipar ni pun rm10 je aku beli dekat the store.
Memang lunyai habis. uhuhu

12 comments:

  1. Memang puas hati bila pakai sampai lunyai baru beli baru.. Sha pun buat macam tu juga..

    ReplyDelete
  2. Wah selipar yang awak pakai tu saya tengok Kat tempat saya sampai RM35. Yup saya pun beli kalau dah tak OK tapi saya pakai kasut macam Mary Jane kalau keluar rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh mahalnye.. kita kalau dah lebih rm30 memang tak beli dahhh hehehe

      Delete
  3. macam akak, kalau selipar tu dah rasa licin tapak memang akak tukar baru, selalu akak beli selipar jepun je, tak pun selipar flipper, si aiyan ni kn badan dia berat selipar tak boleh licin, kalu licin mudah dia terjatuh kalau lalu kat lantai licin

    ReplyDelete
  4. sama la akak pun apa2 barang pakai sampai rosak baru beli baru.

    salam kenal, akak dah follow sini, terima kasih follow akak

    ReplyDelete
  5. Sama lah jenis selipar kita.. Sekali beli pakai sampai getah haus dan mula licin bila pijak kawasan berair.. then tukar baru.. ulang semula.. haha

    ReplyDelete
  6. ayo segera bergabung dengan saya di D3W4PK
    hanya dengan minimal deposit 10.000 kalian bisa menangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi ayo segera bergabung, dan di coba keberuntungannya
    untuk info lebih jelas silahkan di add Whatshapp : +8558778142
    terimakasih ya waktunya ^.^

    ReplyDelete
  7. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete