Tuesday 17 December 2019

Back to work!!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah pencarian kerja sudah tamat. Aku grabbed je mana kerja yang datang dulu. Desperate. Yes, I am. Memang aku desperate.  Semalam 16.12.2019 (Isnin) jam 5 lebih cam gitu ada sorang admin dari satu company yang aku pergi interview untuk kali ke2. Bila? Biarlah rahsia.. ecehh 

Sambung balik. Tengah aku memasak petang semalam dapat called yang minta aku datang keje hari khamis ni. 

Mula-mula teragak-agak juga aku nak terima sebab aku tak tau basic dapat berapa. Bila dia tanya bila boleh masuk kerja, aku minta hari isnin minggu depan supaya aku boleh bereskan hal si budak mirja ni, tapi diminta asuk awal pula. Hari khamis dah kene pergi. Aku on je lah. Lepas tu baru dia bagitau aku basic gaji berapa. ada elaun semua. Aku minta sekian -sekian tapi dapat kurang rm100 dari yang aku minta. Ok lah tu , kalau tambah alaun dah lebih dari yang aku minta.  Alhamdulillah.

Sekarang pening pulak kepala aku nak cari pengasuh dekat budak miraza ni. Nak cari yang boleh jaga sampai hujung tahun ni je. Tahun depan dia dah pergi sekolah. Tahun depan dia akn terus transit sampai petang kat tadika. So tahun depan memang takde masalah. 

Harap-harap dapat la cari pengasuh. Pengasuhnya ada cuma tak confirm je lagi.

Harap doakan urusan aku nak hantar mirza dekat pengasuh dipermudahkan.

Dan doakan aku istiqomah dengan kerja baru. heheh



sumber:google


5 comments:

  1. Alhamdulillah.. Semoga dipermudahkan urusan mencari pengasuh..

    ReplyDelete
  2. Tahniah.
    senoga dipermudahkan segala urusannya

    ReplyDelete
  3. ayo segera bergabung dengan saya di D3W4PK
    hanya dengan minimal deposit 10.000 kalian bisa menangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi ayo segera bergabung, dan di coba keberuntungannya
    untuk info lebih jelas silahkan di add Whatshapp : +8558778142
    terimakasih ya waktunya ^.^

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah. semoga mudah semua urusan =)

    ReplyDelete
  5. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete