Sunday 28 June 2020

Nasi Beriani masak dalam kuali non stick aje.

Assalamualikum semua.

Menu untuk makan tengahari tadi nasi beriani dengan ayam masak merah. Alhamdulillah nasi sedap ayam masak merah pun shoo shedapppp hehehe.

Harini mood swing sikit walau pun menu terangkat. Biasa lepas aku tumis aku akan pindahkan dalam periuk nasi tapi harini punya malas , aku masak je dalam kuali. hahahah

Masak dalam apa pun tak penting yang penting sedap. Nasi beriani aku simple je sebab guna perencah nasi beriani dari meggi. 100% aku follow je resepi dekat belakang perencah tu. Cuma bab air tu je kena pandai adjust dan aku tambah daun pandan buat nasi lagi wangi. 

So kalau yang beginner tak reti masak pun boleh pandai masak nasi beriani. Rasa sedap kena dengan selera aku yang memang kaki makan ni. Suami pun kata sedap. Dak mija pun suka.

Ayam masak merah guna resepi campak-campak and agak-agak aje. cong ceng cong ceng siap. 

Done! makan. kenyang perut suka hati.heheh

Siapa yang tak pernah cuba boleh cuba perencah nasi beriani meggi.

Selamat mencubaaa.


ayam masak merah.


Nasi Beriani

5 comments: