Wednesday 11 December 2019

Meremang bulu roma tengok straw kertas,

Straw plastik diharamkan penggunaannya di restaurants terutamanya di Fast Food restaurant. Isu ni lama dah and aku pun sokong 100% walaupun kalau pergi makan Mcd atau KFC aku tetap minta straw hehehe.

Tapi yang menjadi masalah aku sekarang bila diorang gantikan straw plastik dengan straw kertas. Ya ampunn aku tak tau apa nama penyakit aku nih, Aku langsung tak boleh tengok straw tu. Setiap kali aku tengok aku rasa nak demam. Bulu roma mencanak naik. Gigi semua rasa nak luruh.

Sumpah tak tipu. Saat aku tengah menaip ni pun aku rasa seram sejuk. Aku baru je tau yang diorang gantikan dengan straw kertas masa beli air kat gsc panggung masa tengok ajen ali hari tu. 

Stressnya aku nak habiskan air tu. Rasa nak nangis, Tadi laki aku belanja tealive. Aku buka straw tu nampak yang kertas terus menggigil. Seram sejuk nak demam. Sian aku tak boleh nak minum. Minum sikit je. Sudah nye dak mirza dengan apaknya yang habis kan. Aku telan air liur je huhuhu. Strawberry puding lak tu.My peberettt huhu.

Aku rasa aku allergic dengan straw kertas tu kot.

Korang ada masalah macam aku tak? atau korang tau tak apa masalah aku ni.? 

Sebab sekarang setiap kali terbayang straw kertas tu aku meremang bulu roma huhu.Gigi pun rasa nak luruh. huaaaaaaaaaaaa stresssnyeeee...


sumber:google.

Aku nak upload gambar ni pun meleleh air liur tahan ngilu. huhuhu





18 comments:

  1. aduhai.. camne blh fobia dgn straw kertas ni..
    kesian awk..

    ReplyDelete
  2. tak pernah lak ada masalah gitu, tapi yelah kot makin serius boleh la tanya doktor naper gitu kan...
    lepas ni kene standby bawak straw metal dalam handbeg

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup , gitu la cadangnya. dah lama niat nak beli straw metal tu.

      Delete
  3. herm.. lain macam tu sampai rasa begitu. Saya pun tak suka straw kertas.. bila minum ada rasa kertas.. sanggup bukak cap dan minum terus dari cup..

    ReplyDelete
  4. wahh ada juga fobia dengan straw kertas yaa. rugi rugi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang rugi sebab automatik tak boleh minum air.

      Delete
  5. Ada juga yang fobia dengam straw kertas. First time tau saya tahubada yang fobia dengan straw kertas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pun tak tau nape boleh jadi gini huhuhu.

      Delete
  6. Akak pun ada masalah dgn straw kertas, bukan fobia...tapi akak rasa lain mcm rasa dia. Tak boleh nak minum guna tu.

    Suami akak minum..ok je dia kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. somi kita pun kata ok je. tapi kita langsung tak boleh tgk straw tu.

      Delete
  7. Fobia teruk ni. Kena jauhi straw kertas kalau sampai macam ni. For me, so far okay je. Nanti stand by stainless steel straw yang jenis boleh lipat tu letak dalam handbag siap² :)

    ReplyDelete
  8. Belum pernah jumpa straw kertas lagi huhuhu...
    Kalau macam tu beli je straw stainless steel sendiri nak pegi mana-mana bawak

    ReplyDelete
  9. Fobia tu.. Allah.. Faham sangat perasaan tu.. Memang sejenis penyakit ug tak ada ubatnya.. Sha cadangkan bawa straw metal dalam handbag.. Tak adalah melepas nak minum air feveret..

    ReplyDelete
  10. ayo segera bergabung dengan saya di D3W4PK
    hanya dengan minimal deposit 10.000 kalian bisa menangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi ayo segera bergabung, dan di coba keberuntungannya
    untuk info lebih jelas silahkan di add Whatshapp : +8558778142
    terimakasih ya waktunya ^.^

    ReplyDelete
  11. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  12. sama la kita...sy memang ngilu kalau bab2 kertas..dengar atau nampak kertas kena koyak rasa mcm menggelumpur satu badan..pastu kalau minum air guna straw kertas, bila straw tu kena bibir, Allah je tahu rasa dia mcmna..😭

    ReplyDelete