Tuesday 3 December 2019

5 sebab kenapa SKINCARE dari Korea is the BEST

Assalamualaikum..

Pernah dalam entry sebelum ni aku ada bagitau yang ada buat online business, tapi aku tak inform pun jual apa. Ye ye aku lupa nak bagitau. Hari ni baru teringat . Banyak sangat makan semut gamaknya, asek lupe je. Padahal berhari-hari nak update pasal business ni.

OK dengan ini untuk pengetahuan semua hampir 2 tahun aku jalankan business menjual product skincare dari negara KOREA. Originalllll ye tak main laaa jual barang fake.

Kenapa aku pilih skincare dari korea?

Nah aku aku bagi 5 sebab kenapa SKINCARE dari Korea is the BEST

1. Murah.

Sebelum ni ada customer aku complain barang yang aku jual mahal. Tapi pada aku murah berbanding product local. Kenapa aku kata murah? Murah sebab walaupun at first korang terpaksa keluarkan segedebuk duit tapi product boleh guna up to 3 month keatas tau. Contoh Serum 50ml harga rm60 boleh guna berbulan-bulan tau. So keluar duit sekali je dalam tempoh masa yang lama.

2. Kandungan dari bahan semula jadi.

Ada banyak negara yang melarang penggunaan beberapa ramuan atau bahan tertentu dalam product skincare diorang. So peraturan ni memang ketat. Founder takleh memandai letak barang yang salah disisi undang undang. Termasuklah negara Korea. Bukan macam sesetengah founder kat malaysia ni, berapa kali masuk surat kabar barang diorang ada bahan terlarang pun masih jual lagi. Lagi aku tak paham yang beli dan guna. huhuh

3. Fokus kecantikan

Orang korea ni kalau bab cantik memang level dia semua negara takleh lawan kot. Diorang ni diajar seawal usia untuk jaga kulit. Same gak macam orang jepun. So kalau korang tengok product dari korea akan ada step by step dia. Ada sabun, toner, essence, serum , and banyak lagi. Korang kalau nak cantik boleh follow 10 step korean skincare routine. Paling sikit 5 step. Follow the rules confirm macam cermin kulit heheh silap2 memancor cahaya suci murni di wajah korang tu.hihi

4. Dibuat khas untuk Korang.

Haaa kenapa aku kata khas untuk kotrang. Produk dibuat mengikut masalah kulit korang. Korang bagitau je ape masalah kulit korang. Semua ada. Jerawat, jeragat, parut lekuk, kusam, nak putih semua ada. Tapi orang kita mana suka cenggitu depa suka 1 product pakat habisss sapu semua masalah kulit. muehehehe.. mana mauuuunyeee kata pak jabit. bahahah. eh tiberrr.

5. Inovatif

Ye ke? pada aku ye sebab diorang selalu keluarkan produk baru dan setiap product sentiasa menarik. contoh mcm buble foam, and cushion foundation. Korea keluar dulu tau pastu baru negara lain keluarkan same hew hew hew.

Haa 5 je lah aku bagi.. ini pun dah cukup membuktikan betapa bestnya pakai product skincare dari Korea ni.

So kalau korang nak order set skincare dari korea boleh roger je aku k. Bawah ni aku share hot product dari korea brand SOME BY MI.



Aha Bha Pha 30 Days Miracle Set.

Aha bha pha 30 days Miracle Starter Kit

So far sekarang paling popular brand SOME BY MI.

Next entry nanti aku share semua product list dari SOME BY MI.







4 comments:

  1. akak pun suka produk skincare dari jepun dan korea, beli mana yang termampu.... seram nak cuba produk tempatan yang tinggi merkuri walaupun pakai sekejap dah cantik

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah skincare semulajadi memang pilihan hati ^_^

    ReplyDelete
  3. pengguna skincare smulajadi juga..ada yang dri korea juga :-)

    ReplyDelete
  4. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete