Friday 26 June 2020

Aku kena buang keje time PKP

Assalamualaikum semua

Cerita pagi tadi pergi mydin beli barang nak masak nasi ayam, dah ambik sos cili dengan sos tiram tetiba nampak cekodok adabi. Teringat dak mija suka minta makan memalam.

Letak tepi dulu sos tiram n sos cili, pergi belek cekodok pulak dulu. Puas hati dengan cekodok pilihan aku pun menonong pergi counter bayar barang. Penyudahnya dalam perjalanan balik baru teringat sos cili n tiram tak beli.
Hahhahaah tak tau nak nangis ke nak berhuhuhu.

Jadi masak jelah dengan bahan apa yang ada sebab dah terjanji dengan en.somi dengan dak mija nak masak nasi ayam. Tengah memasak tetiba nampak en.somi siap hensem2 dengan berkurta bagai, laju aku tanya "abg nak pergi mana?" .. " sembahyang jumaat!" ehhh lupa pula hari ni hari jumaat. Macam pelik pulak tengok laki aku pergi sembahyang jumaat hahah maklumlah musim pkp haritu lama tak sembahyang jumaatkan.

Alhamdulillah negara kita dalam fasa kemenangan walaupun covid ni tetap akan ada bersama kita semua tapi in sya Allah negara kita mampu mengatasinya. RAKYAT MALAYSIA BOLEH.. 

Dalam masa tu aku adalah salah seorang mangsa PKP huhuhu, sehari sebelum PKP kontrak kerja aku dengan company bersambung sampai bulan 6.  Kontract pekerja baru sambung setiap 3 bulan. So bulan 6 tu aku sambung untuk 3 bulan lagi la kononnye. 

Tetiba esoknya pkp. genap 2 minggu aku wfh, dapat email kata aku di berhentikan kerja.. masa ni aku rase cam kosong jeeeeeee. Tak tau nak buat ape. Aku sms bos tanya kenapa? tetiba kata performance aku tak bagus. Masa ni aku rase nak gelak pun ada. Setelah berhempas pulas tahan maki , kena marah bagai, performance x bagus katanya. Aku baru keje 3 bulann kotttttttttt. Yeahh lama-lama aku anggap takde rezeki aku kat situ. Ada satu hari aku teringat nak contact member yang masuk keje sama2 dengan aku dulu tapi opis dia kat hq, rupanya bukan aku je kena buang, mana pekerja baru semua kena buang muahahahaah. So tak jadilah aku nak sedih beria. 

Sekarang aku duk umah je lah sambil buat florentine cookies. Korang nak order boleh roger aku ye. hehehe nanti aku up gambor bebanyak. Selain tu aku sekarang ada cita2 baru nak jadi youtuber lah.. mana tau dapat 100 dollar sebulan pun jadi lah.. wakakakakak.

Jumpa lagi next entry. Doakan aku murah rezeki ye.




8 comments:

  1. Rezeki ada di mana2.
    Yang penting ada usaha untuk mendapatkannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betu tu. kita redha je kena buang xde rezeki kat situ. in sya allah rezeki datang ikot lain pulak lepas ni.

      Delete
  2. Sedap florentine cookies..

    ReplyDelete
  3. Jangan patah semangat, kak.
    Masih banyak cara untuk menghasilka uang dengan cara yang halal.

    ReplyDelete
  4. Semoga dapat kerja baru dan dimurahkan rezeki ye

    ReplyDelete
  5. Semoga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan untuk dapat kerja baru.

    ReplyDelete