Thursday, 1 January 2015

Good bye 2014 and Welcome 2015


Semoga  tahun  ini  lebih  baik  dari  tahun lepas.

Notabulukakikuyanglurusbertrim: ehemmm  hakak  on induction  balik  wakakak

Waris si Kembang heheh

Haritu kembang mati meninggalkan seekor balu yang sedang bunting .. hari ni si putih selamat melahirkan 4 ekor anak bulus yg comel2 . 2 ekor sebijik macam kembang... hoho terubat rindu hakak pada kembang ..huhuhu. Semoga  membesar dengan  sihat  and  hensem  macam  daddy  uolsss .... huhuhu

Menantu yang  tak  direstui bersama  4ekor
pewaris  Kembang the  hensem  boboboyy ... 


Wednesday, 31 December 2014

RIP Kembang

Biarkan  gambar  berbicara .. Kesedihan  dalam  hati tak siapa tahu. Setelah  berhari2 menahan  kesakitan  berhari2  xnak  berenggang akhirnye  kucing  kesayangan hakak si kembang  menghembuskan  nafasnye  yang terakhir . Walaupon  dia hanya seekor  kucing  tapi  hakak  dah  anggap  kembang  mcam adik sendiri . Teringat  kembang  tak  nak  bermanja  dengan  org  lain  selain  hakak .

Peel si kembang  kalau  adik  beradik  hakak balik  kampung dia bolayannn  je. Cuba  kalau  hakak  yang  balik  kampung . . Hakak pergi  memerut  dalam  toilet  pon  dia  sanggup  tunggu . Nampak  je  muka  hakak  mula  la  dia  mengada2  mintak  perhatian lebih huhu .

Kini  tiada  lagi  kembang. Damailah  engkau  di  sana  kembang . Hakak tau tempat  kamu  dimana. Semoga  kita  bertemu  lagiiii .. huhuhu


Kembang with baju raya  


Perut kembang membesar mcm kucing bunting.


Kembang  on  the way  g klinik


28/12/2014 kembang meninggalkan Hakak


kembang dikebumikann bersama selendang hakak Pusara kembang sebelah kebun bunga mak huhu


Damailah engkau disanaaa...

I MISS YOU KEMBANG!

Saturday, 27 December 2014

Idea.. awakk .. awakk ..awak kat mane... huhuhu

Sekarang  jam  menunjukkan  pukul  12:37  am yang  mana sepatutnya  hakak sudah pon  lena  dibuai  mimpi  indah ..huhu  tapi  di  sebabkan mata nih X boleh  nak  tdo  makanya  hakak pon mencari  la idea  kot2  datang  bergolek  untuk  update  entry . Pejam  celik  Pejam  celik mata sambil   tengok  dinding mencari  idea  yang bernas  untuk  di  kongsikan .Tapi  hampeh  idea  x  datang ..huhuhu oh  idea... awak ..awak kat manaaa . ..oh.. awakk . .awak  kat  maneeee .. huhuhu .. Otak  hakak  dah  gelong  memalam  nih..huhu maklumlah  dah  2  hari  X  tdo...huhuhu  makanya  oleh  kerana  ketiadaan  idea  terpaksalah  hakak  mengundur  diri  dahulu .. semoga  bertemu  lagi  di  lain  entry .. huhuhuhu


Notabulukakikuyanglurusbertrim:huarghhhhhh menguap  beria  
tapi xleh  tdoooo  huhuhu

Friday, 26 December 2014

35 days absence / Unpaid Leave

Unpaid  leave  for  35  days approved  by  bos  kecik  and  bos  besar. Everything   gonna  be  okay. Hopefully  my  beloved  mummy will recover  quickly .



Sunday, 21 December 2014

Cheat Day - Kuew teaw goreng

Tak  nak  tulis  panjang2 . . Meh  layan  resepi  Kuew  teaw  goreng  sedap  hingga  menjilat pinggan  nih  hhe he he

Bahan2

Kuew Teaw
sawi
carot
tauge
cili  kering  (siap  blend )
isi  ayam
udang
sos  tiram
kicap  mee
air  rebusan  udang
sedikit  garam
serbuk  perasa
Minyak  masak

Cara  memasak :

1. Panaskan  minyak  dan  tumis  cili  kering  yang  sudah  di  blend sehingga  wangi .
2. Masukkan  isi  ayam, sawi  dan  carot. Tumis  sehingga sawi  kelihatan layu.
3. Tambah sos  tiram dan  air  rebusan  udang sehingga mengelegak .
4. Masukkan  udang dan  tambah  garam  dan  serbuk  perasa  secukupnye.
5. Masukkan  Kuew  Teaw  dan  tambah kicap  mee  secukupnye.
6. Setelah  hampir  masak  masukkan  tauge . Kacau  sebentar dan  bolehlah  tutup  api    dapur.
7. Pindahkan kedalam  pinggan  dan  tabur  sedikit  daun  bawang .
8. Bawa  pinggan  ke  hadapan  TV  dan  bolehlah  makan  sambil tengok  running  man . .muehehhe

Selamat  mencubaaaaaa .



Notabulukakikuyanglurussiapbertrim: brurrrrrrr kenyanggggg heheh



Saturday, 20 December 2014

Balik Kampung . . Tiket takde . .Hahaha

Bangun  pagi  nak  balik  kampung ... sekali  tiket takde  hahah . . Tepon  mak . .mak  marahhhh  hahahah . .  Ini  ketawa  dalam  tangisan  namanye ..  sob . .sob..sob..

merenung  masa depan . .huhu

*notabulukakikuyanglurusbertrim : Hakak  stressssssedd  

Salam Hari Raya

Seronoknya Raya Assalamualaikum  Haluuuuu... Korang....tahun lepas aku ada buat lagu raya tau. Aku buat kat suno AI. Lirik 100% aku yang tul...