Thursday, 31 July 2014

Selamat Hari Raya

Rasanye tak terlambat lagi untuk hakak ucapkan Selamat Hari Raye buat semua.. Tahun ni hakak beraya ala kadar sajew dan ini tahun pertama hakak raye tanpa Abah di sisi. Bulan ni genap lah 6 bulan kepergian abah tercinta. Hakak rase sayu je tengok mak masa raye pertama hari tu. Selalu masa nak salam2 raye minta ampun bagai tu  emak ngan abah duduk same2 sambil tggu anak2 hulur duit raye n tangan memohon keampunan tapi kali ni mak duduk sorang2 je. Sebak hati hakak tgk. Hakak tahu mak hakak pon sedih.

Lepas salam2 raye family hakak berangkat ke tanah perkuburan untuk menziarahi pusara abah, anak sedara (Putera Muhammad Waiz Ghazi), sepupu (Mohd Edham B. Johari), ibu saudara , opah  dan atok. 

Hari Raya pertama hakak menunggu kedatangan en.tunang tersayang bersama family beliau. Nenek tunang hakak kelakauuuu sangat pastu cumel puler tu. hehehe lepas diorang balik baru hakak pergi ziarah sedara mara yang dekat2 je. Mula meround dalam pukul  3 petang gitu and balik rumah semula pukul 7 lebih pastu lepas isya sambung lagi jalan raye rumah sedara mara.

Hari Raya ke 2 hakak buat kunjungan balas ke rumah bakal parents in law di Manjung. Hakak sekeluarga di jamu dengan Air Ribena kelas kau Mariaaa hehe and bihun goreng, ketupat palas n rendang ayam. Misi ziarah menziarahi diteruskan lagi di sekitar kawasan berhampiran dengan rumah en.tunang hakak. Hakak beraya di rumah bestprend di Taman Samudera Manjung melawat baby yang baru lahir. Rumah terakhir hakak pergi di  Kuala Kangsar,rumah kawan abg ipar. Rumah kawan abg ipar hakak ni ada grumpy cat. Rase nak pengsan hakak tengok kucing jenis nih.. cutenyeeeee hakak rase mcam nak kunyah2 je. hehe 

Hari Raye ke 3 hakak siap2 nak balik Kelana Jaya dah. sob sob sobbb tak puasnye hakak rase. Sebelom bertolak hakak sempat la pergi open house kat umah uncle hakak. Pastu pastu pastuu hakak pon gerak balik waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedihnyeeee.

Hari Raye ke 4.....TARAAAA HAKAK DAH ADA DI OFFICE sambil update entry.. hahaha menangis dalam hati ni.. tuhan je yang tau perasaan hakak. Orang lain masih di kampung tapi hakak dah masuk keje. huhu. Hakak nak belanja gambar raya tapii erkkk tak de gambar raye rupenye.. sob sob sob.. akak kongsila ape yang ade ye.. huhu jom layann.


Ummu Nurrurzahra & Uwais Al-Qorni
main merecun

menu pagi raye.gambar ambil waktu hari memasak


keta ferari ni abg sepupu hakak yg punya. Taun lepas dia bawak bentley.Sonoknye jadi orang kaya nih. huhu


Thursday, 24 July 2014

Tiada bonus raya tahun ini

Tak dapat digambarkan perasaan hakak sekarang bila dapat tahu takde bonus raya tahun ni. Hakak rase macam nak tercekik. Hakak betul2 mengharap sangat dengan bonus raya tapi tak sangka pula tahun ni tak merasa dapat bonus. Omokan dari senior2 tempat hakak kerja ni cakap kampeni akan bagi bonus 2x setahun. Raya Cina sekali dan Raya Puasa sekali. Tapi tahun ni why why why why dan whyyyyyy xde bonus. Hakak sedih tahu sedih ya amat.

Bila tengok akaun berbaki duit gaji hakak rase nak nangis. Baju raya kuih raya kasut raya atok semua tak beli lagi.Ya Allah semputnye hakak rase. Bukan hakak tak reti bersyukur tapi entah laa hakak pikir bulan depan ada 5 minggu. Gaji masuk awal so maknenye duit pon boleh jadi habis awal. Hakak tersangatlahh susah hati sekarang nih.

Hakak harap miracle will happen tomorrow.. mana tau boleh beranak pulak duit dalam bank tu. huhuh
Hakakkkk STRESSSSSSSSSSSSSS


Monday, 21 July 2014

Buka puasa together2 dengan semua staff EM Sdn Bhd

Hari ini minggu terakhir kita menyambut bulan ramadhan..In Sya Allah kalau diberikan jodoh yang panjang mungkin bertemu lagi tahun hadapan. So hari ni office hakak  buka puasa dekat Yuen Buffet Steamboat Restaurant. Sekarang baru pukul 2:11 pm.. hohh lambat lagi rupanya hakak boleh buka pose.. rase mcm tak sabar je nih. Hakak ada google pasal restaurant nih takut di khuatiri kehalalannye (cam pelik je bunyinyer) huhu So atas bantuan atok google akhirnya status keraguan hakak dah pon terjawab..ngeee So petang sat g boleh la hakak makan macam org giler.HAHAHA..Nanti hakakkk update gambar yewww..huhu






Hambik gambar kat..


P/S: Hakak xde mood nak buat kerja. Fikiran dah dok melayang balik kg je nih.. huhu


Total Eclipse of The Heart by Bonnie Tyler

Lagiiii.. lagu favourite hakakk dek nonnn. Original By bonnie Tyler tapi hakak suke giler dengar cover yg dibuat oleh nenek Lola Fe from Philippine and Roadfill pon dari sana juga. Power kot suara nenek tu.. hehe jom layan lirik "Total Eclipse of The Heart" dan video cover tersebut.

(Turn around)
 Every now and then I get a little bit lonely
And you're never coming round
(Turn around) Every now and then I get a little bit tired
Of listening to the sound of my tears

(Turn around)
 Every now and then I get a little bit nervous
That the best of all the years have gone by
(Turn around) Every now and then I get a little bit terrified
And then I see the look in your eyes

(Turn around)
 Every now and then I get a little bit restless
And I dream of something wild
(Turn around) Every now and then I get a little bit helpless
And I'm lying like a child in your arms

(Turn around)
Every now and then I get a little bit angry
And I know I've got to get out and cry
(Turn around) Every now and then I get a little bit terrified
But then I see the look in your eyes

(Turn around, bright eyes)
Every now and then I fall apart
(Turn around, bright eyes)
Every now and then I fall apart

And I need you now tonight
And I need you more than ever
And if you'll only hold me tight
We'll be holding on forever

And we'll only be making it right
'Cause we'll never be wrong

Together we can take it to the end of the line
Your love is like a shadow on me all of the time (All of the time)

I don't know what to do and I'm always in the dark
We're living in a powder keg and giving off sparks

I really need you tonight
Forever's gonna start tonight
Forever's gonna start tonight

Once upon a time I was falling in love
But now I'm only falling apart
There's nothing I can do
A total eclipse of the heart

Once upon a time there was light in my life
But now there's only love in the dark
Nothing I can say
A total eclipse of the heart

(Turn around, bright eyes)
(Turn around, bright eyes)

(Turn around)
Every now and then I know you'll never be the boy
you always wanted to be

(Turn around)
 Every now and then I know you'll always be the only boy
Who wanted me the way that I am

(Turn around)
 Every now and then I know there's no one in the universe
As magical and wondrous as you

(Turn around)

Every now and then I know there's nothing any better
And there's nothing I just wouldn't do

(Turn around, bright eyes)
Every now and then I fall apart
(Turn around, bright eyes)
Every now and then I fall apart

And I need you now tonight
And I need you more than ever
And if you'll only hold me tight
We'll be holding on forever

And we'll only be making it right
'Cause we'll never be wrong

Together we can take it to the end of the line
Your love is like a shadow on me all of the time (All the time)

I don't know what to do, I'm always in the dark
We're living in a powder keg and giving off sparks

I really need you tonight
Forever's gonna start tonight
(Forever's gonna start tonight)

Once upon a time I was falling in love
But now I'm only falling apart
Nothing I can say
A total eclipse of the heart

A total eclipse of the heart
A total eclipse of the heart

Turn around, bright eyes
Turn around, bright eyes, turn around
Ooohooo, ooohooo

Ahaha, aha
Aha, aha
Ooohooohooo


turnn aroundddd..turnnn arounddd..rase nak sepak je laki nih.hahah

Friday, 18 July 2014

Sesal Separuh Nyawa

Andai pastinya ku tahu
Takkan aku tinggalkanmu
Namun masih keliru teringat masa lalu
Tetap tiada kulupakan
Indah setiap sentuhan
Cinta yang kau tinggalkan
Kekalnya berdampingan
Mana harusku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang
Masih terasa nafasmu
Lembut menusuk jiwaku
Dengan dihembus bayu
Membawa khabar rindu
Tapi sulit kuteruskan
Engkau jauh kehadapan
Aku, tabah berjalan sembunyikan harapn
Mana harusku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang
Separuh nyawamu dihati
Separuh lagi kau bawa pergi
Tiada arah jodoh kita
Tuhan tentu… kannya
Mana harusku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang


Nota Kaki: Hakakk takleh dengar lagu nih.. sedeyyy. sob sob sobb


Pray For MH17

Innalillahiwainnailaihirojiun dan Salam takziah buat keluarga mangsa MH17

-Speechless

-Shocked

-Sadness

Wednesday, 16 July 2014

Mak Hakakkk masuk Majalah..

Mak hakakkk masuk majalahhh uolss.. fofulor emak hakakk.. Jom layannn






Hakak sayang emak hakkkk.. i love mummy

Salam Hari Raya

Seronoknya Raya Assalamualaikum  Haluuuuu... Korang....tahun lepas aku ada buat lagu raya tau. Aku buat kat suno AI. Lirik 100% aku yang tul...